با گوگل اكسپرس آشنا شويد

گوگل اكسپرس يكي از سرويس‌هاي جديد و البته جالب‌توجه غول دنياي فناوري است كه آشنايي با سازو‌كار آن خالي از لطف نيست.

 

رشد فناوري در حال تغيير دادن سبك زندگي انسان است. خريد خوار و بار مورد نياز خانه يكي از فعاليت‌هاي هميشگي افراد است كه به لطف خدمات مختلف آنلاين بسيار ساده‌تر از گذشته شده است.

تا ده سال پيش ايده خريد آنلاين خوار و بار از طريق تلفن همراه و تحويل آن‌ها در منزل بسيار دور از دسترس و آينده نگرانه به نظر مي‌رسيد. اما با رشد فناوري و به لطف سرويس‌هاي مدرن فروش خوار و بار مانند گوگل اكسپرس  اين رويا به حقيقت تبديل شده است. فقط كافي است تلفن هوشمند يا تبلت خود را برداريد، كمي در منوهاي اوليكيشن سفارش كالا گشت و گذار كنيد و كالاي مورد نياز خود را از بين فروشگاه‌هاي مختلف انتخاب كنيد، دو روز بعد آن‌ها را در منزل خود تحويل خواهيد گرفت، آماده براي استفاده و پخت غذاي مورد علاقه‌‌ي خود!

البته در ايران امكان دسترسي به سرويس گوگل اكسپرس موجود نيست، اما آشنايي با ساز و كار آن قطعا براي كسب‌وكار‌هاي نوين مفيد خواهد بود.

گوگل اكسپرس چيست؟

گوگل اكسپرس خدمتي از گوگل براي تحويل كالاهاي خريداري شده از فروشگاه‌هاي مختلف مانند والمارت، تارگت، كاستكو، وال‌گرينز، پت‌اسمارت و ... است. خريد از همه اين فروشگاه‌ها با استفاده از اپليكيشن گوگل امكان‌پذير است. كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه وارد اين اپليكيشن شويد، تمام چيزهايي كه قصد خريد آن‌ها را داريد را انتخاب كنيد، آدرس مقصد را تعيين كند، پرداخت را انجام دهيد و صبر كنيد تا طي يك تا سه روز آينده كالاها را براي شما بياورند. اين بي‌دردسرترين روش خريد خوار و بار است، بدون آن‌كه نياز باشد به فروشگاه مراجعه كنيد، در قفسه‌ها دنبال كالاها بگرديد و در صف پرداخت قرار بگيريد. شما مي‌توانيد خريد خود را در زمان‌هاي خالي روز انجام دهيد، براي مثال وقتي كه در مترو هستيد، يا منتظر هستيد چاي‌تان سرد شود.

چطور مي‌توان سفارش خريد داد؟

برخلاف سرويس‌هاي ديگر تحويل كالا مانند آمازون، براي استفاده از گوگل اكسپرس نيازي به پرداخت حق اشتراك ماهانه يا قراداد طولاني مدت وجود ندارد. تمام كاري كه بايد بكنيد اين است كه به سايت گوگل اكسپرس يا اپليكيشن آن برويد و اولين خريد خود را انجام دهيد. اگر صاحب بلندگوهاي هوشمند گوگل هوم، ميني يا مكس باشد مي‌توانيد از دستيار ديجيتال گوگل بخواهيد تا خريدها را براي شما سفارش دهند. كافيست عبارت هي گوگل يا اوكي گوگل را بگوييد و يا دكمه روي دستگاه را فشار دهيد و خريدهاي خود را به دستيار گوگل بگوييد.

هزينه ارسال كالا چقدر است؟

اگر خريد شما از ميزان تعيين شده فروشگاه بيشتر باشد هزينه ارسال رايگان است. اين ميزان براي فروشگاه‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد ولي تقريبا بين ۲۵ تا ۳۵ دلار خواهد بود. بسته به شهري كه در آن هستيد مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كالاي شما بين يك تا سه روز بعد از خريد به دست شما برسد.

اگر خريد شما از حداقل ميزان تعيين شده براي ارسال رايگان كمتر باشد، بايد هزينه ۴/۹۹ دلاري براي ارسال كالاها بپردازيد.

گوگل اكسپرس در چه مناطقي فعال است؟

سرويس گوگل اكسپرس در حال حاضر تمام ايالت‌هاي آمريكا به جز هاوايي و آلاسكا را پوشش مي‌دهد. بنابراين هرجاي اين كشور جز اين دو ايالت باشيد مي‌توانيد با خيال راحت خريد خود را انجام دهيد.

از كدام فروشگاه‌ها مي‌توانم خريد كنم؟

فهرست بلند بالايي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، محلي و آنلاين وجود دارد كه تحت پوشش گوگل اكسپرس قرار دارند. اين فهرست شامل فروشگاه‌هاي دارو مانند وال‌گرين، فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي مانند آلتا بيوتي، فروشگاه‌هاي لوازم الكتريكي مانند فرايز الكترونيكس و حتي فروشگاه‌هاي آنلاين داراي تخفيف مانند اوراستاك است. خريد از فروشگاه‌هايي كه در آن عضويت نداريد نيز از طريق گوگل اكسپرس امكان‌پذير است. شما مي‌توانيد حق عضويت در فروشگاه مورد نظر خود را نيز از طريق گوگل اكسپرس پرداخت كنيد و سپس به خريد كالا از آن بپردازيد. با كمي جست‌وجو مي‌توانيد به راحتي فروشگاه‌هايي كه در دسترس شما هستند را بيابيد.

اگر بخواهيم كالايي را مرجوع كنيم چطور؟

اكثر فروشگاه‌ها امكان بازپس‌گيري رايگان كالا را دارند، بنابراين اگر شما از خريد كالايي پس از آن كه به دست شما رسيد پشيمان شديد يا كالاي معيوب بود تا ۳۰ روز وقت داريد آن را پس بفرستيد. هر زمان كه سوال يا راهنمايي نياز داشتيد مي‌توانيد به گوگل اكسپرس ايميل بزنيد، تماس بگيريد يا به صورت زنده با تيم پشتيباني گوگل اكسپرس چت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.