اختصاص پنل كاربري پيامك‌هاي تبليغاتي به هر مشترك موبايل

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد كه پنل كاربري پيامك‌هاي انبوه تبليغاتي و ارزش افزوده به هر مشترك موبايل با امكان انتخاب نوع و محتواي پيامك‌ها اختصاص داده مي‌شود.

 

به گفته‌ي نسترن محسني، براي معضل ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده بدون رضايت مشتركان، در مصوبه جديد كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، راه حلي درنظر گرفته شده است؛ به نحوي كه مقرر شده به هر مشترك تلفن همراه يك پنل كاربري اختصاص يابد كه خود در ابتدا، پيامك‌هايي را كه علاقه‌مند به دريافت آنها است، انتخاب كند.

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گزارش داد كه ممكن است اين پنل كاربري از نوع اپليكيشن يا وب‌بيس باشد و مشترك بتواند نوع پيامك‌هايي را كه علاقه‌مند به دريافت آن است، انتخاب كند. به اين ترتيب هر مشترك مي‌تواند مشخص كند كه براي مثال پيامك‌هاي اطلاع رساني بانك‌ها را مي‌خواهد اما پيامك تبليغاتي برندهاي پوشاك را نيازي ندارد.

وي با تاكيد براينكه در آخرين مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، لزوم ارتباط بين شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات محتوايي (CP) و اپراتور موبايل ديده شده است، اضافه كرد:

براين اساس اگر اپراتورهاي ارائه دهنده محتواي پيامكي بخواهند در حوزه پيامك‌هاي تبليغاتي، ارزش افزوده و اطلاع رساني فعاليت قانوني داشته باشند، بايد الزامات اين مصوبه را بپذيرند. در غيراين‌صورت چنانچه مطابق با اين مصوبه فعاليت نكنند، تخلف محسوب شده و با اطلاع‌رساني كاربر به رگولاتوري، جلوي فعاليت آنها گرفته مي‌شود.

محسني با اشاره به اقدامات متعددي كه تاكنون از سوي رگولاتوري براي حل مشكلات پيامك‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده ناخواسته صورت گرفته است، تاكيد كرد:

با راه‌اندازي سامانه ۸۰۰ امكان ثبت سرشماره‌هاي پيامكي ممكن شد و به دليل عملكرد مناسب اين سامانه، ارسال پيامك تبليغاتي از سوي ارسال كنندگان از طريق شماره‌هاي شخصي آغاز شد. در اين راستا نيز هم‌اكنون ضابطه اين است كه اگر در طول شبانه روز از طريق سرشماره‌هاي شخصي موبايل از يك تعدادي بيشتر و به شكل يكطرفه، اين پيام‌ها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود مي‌شوند.

معاون رگولاتوري در مورد اين موضوع كه برغم اعلام شكايت مشتركان به سامانه ۸۰۰ براي درخواست قطع پيامك‌هاي تبليغاتي، اين پيامك‌ها مجددا ارسال مي‌شوند، گفت:

اين مشكل براي پيامك‌هاي تبليغاتي كه از سرشماره‌هاي مشخص پيامكي ارسال مي‌شود تا حدودي حل شده است و مشكل بيشتر مربوط به شماره‌هاي موبايل شخصي است كه اقدام به ارسال پيام‌هاي انبوه مي‌كنند كه با راه‌اندازي پنل كاربري مشتركان موبايل، به زودي شاهد حل كامل اين معضل خواهيم بود.

در آخرين مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، مقررات جديدي براي ارائه خدمات محتوايي پيامكي درنظرگرفته شده كه بر مبناي اين مصوبه، ارسال پيامك بدون اخذ اجازه قبلي از مشترك، توسط اپراتورها ممنوع است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.