تبلت ها پس از رفع موانع رجيستر مي‌شوند

بر‌اساس گزارش مديركل آي‌تي ستاد مبارزه با قاچاق كالا، مسوولان در حال برنامه‌ريزي براي رفع موانع واردات رسمي تبلت‌هاي سيم‌كارت خور به كشور در جهت رجيستري اين كالا هستند.

 

حميدرضا دهقاني‌نيا، با بيان اينكه مطابق با طرح تعريف شده در ساماندهي بازار تجهيزات سيم كارت خور، اجراي طرح ثبت و شناسه‌دار كردن تبلت نيز الزامي شده است، اعلام كرد كه بر اين اساس به دنبال مكانيزمي براي اجراي اين قانون هستيم.

وي گفت:

در فرآيند رجيستري تبلت هم اكنون با موضوع تصحيح و تطبيق فرآيند رسمي واردات اين محصول مواجه هستيم كه پس از انجام اقدامات مقتضي رجيستري تبلت نيز آغاز مي‌شود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا افزود:

مشكلي كه هم اكنون در واردات رسمي تبلت وجود دارد اين است كه تبلت‌هاي با برند تجاري معتبر با شارژر سه تيغه وارد كشور مي‌شوند اما استاندارد كشور ما اين شارژرها را مورد پذيرش قرار نمي‌دهند و بايد شارژر دو تيغه باشد. اما مشكل اينجاست كه توليد اين شارژرها از ابتدا به صورت سه تيغه بوده است. در اين راستا يكي از موانعي كه واردات رسمي اين كالا را با مشكلاتي همراه كرده، اين موضوع است.

دهقاني نيا با تاكيد بر اينكه بايد به سمت كنترل كردن بازار تبلت و شفاف سازي اين بازار پيش رو افزود:

قانون رجيستري مربوط به تمامي تجهيزات سيم‌كارت‌خور مي‌شود و هم اكنون تبلتي وجود ندارد كه مردم از آن استفاده كنند و سيم‌كارت‌خور نباشد به همين دليل موضوع رجيستري اين كالا در دستور كار قرار دارد اما زمان انجام آن در سال آينده به رفع موانع واردات رسمي اين كالا برمي‌گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.