هوش‌ مصنوعي گوگل پس‌زمينه ويديو‌هاي يوتيوب را تغيير مي‌دهد

هوش‌ مصنوعي گوگل اين امكان را براي يوتيوبرها فراهم آورده است تا پس‌زمينه‌ي ويديو‌ها را تغيير بدهند.

 
پژوهشگران بخش هوش‌ مصنوعي گوگل، قابليت جديدي فراهم آورده‌اند كه به واسطه‌ي آن مي‌توان در تصاوير سلفي، پس‌زمينه را تغيير داد.

تغيير منظره پس‌زمينه امري است كه دهه‌ها در سينما مورد استفاده قرار گرفته؛ اما به دليل پيچيدگي پياده‌سازي آن و نياز به قرارگيري در جلوي پرده‌هاي سبزرنگ، عمومِ مردم توانايي انجام چنين كاري را نداشتند. حال به‌ نظر مي‌رسد كه پيشرفت دوربين گوشي‌هاي هوشمند در تشخيص عمق تصاوير، اين امكان را ايجاد كرده است تا افراد عادي نيز خود را در جلوي منظره‌ي دلخواهشان قرار دهند.‌

گوگل به‌عنوان يكي از شركت‌هاي پيشتاز در زمينه‌ي هوش‌ مصنوعي و يادگيري ماشين، يك شبكه‌ي عصبي‌ طراحي كرده كه توانايي تشخيص چهره و تمايز آن از محيطِ پشت را دارا است. نتيجه‌ي به‌كارگيري اين شبكه‌ي عصبي، سيستمي شده است كه امكان جابه‌جايي بين پس‌زمينه‌هاي تعيين‌شده را براي كاربران فراهم مي‌آورد. اين تكنولوژي با ۴۰ فريم روي گوشي گوگل پيكسل ۲ و ۱۰۰ فريم روي گوشي آيفون ۷ اپل كار مي‌كند.

متأسفانه امكان استفاده‌ي عمومِ كاربران از اين سيستم وجود ندارد و تنها قشر معدودي از يوتيوبرهاي مشهور كه به سرويس Youtube Stories نيز دسترسي دارند، امكان استفاده از آن را پيدا كرده‌اند.

سيستم جديد تقسيم‌بنديِ ما، به خالقان محتوا اجازه مي‌دهد تا پس‌زمينه ويديو‌ها را بدون زحمت و داشتن تجهيزات تخصصي، تغيير دهند يا جايگزين كنند.

با پياده‌سازي سيستم يادشده، مي‌توان به كارايي بالاي هوش‌ مصنوعي و يادگيري ماشين در حل‌ و فصل مشكلات پيچيده محاسباتي پي برد.

به غير از مواقعي كه سوژه از عينك تيره استفاده كرده يا يك چشمش پنهان است، هيچ نيازي نيست كه شبكه‌ي عصبي تمام اجزاي چهره را تشخيص دهد.

گوگل از نخستين شركت‌هايي بوده كه در گوشي پيكسل ۲ خود از هوش‌ مصنوعي بهره گرفته است؛ به‌واسطه‌ي همين موضوع و باوجود اينكه پيكسل ۲ تنها از يك دوربين بهره مي‌برد، كاربران مي‌توانند اقدام به ثبت تصاوير پرتره كنند.

حال با توجه به فناوري جديد گوگل، به‌نظر مي‌رسد كه هوش‌ مصنوعي به سطوح بالاتري گام گذاشته است و مي‌توان در آينده‌ي نزديك شاهد رسوخ بيشتر دستگاه‌هاي هوشمند در زندگي‌هايمان باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.