ديجي‌كالا تنها استارتاپ برگزيده سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان

ديجي‌كالا به عنوان تنها استارتاپ حاضر در بين برگزيدگان هفدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرف‌كننده، موفق به دريافت لوح گواهينامه ملي رعايت حقوق مصرف‌كنندگان شد.

 

 

هفدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرف‌كننده روز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ با حضور وزير صنعت و معدن، رييس سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان و معاون اول مجلس شوراي اسلامي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد. در اين مراسم، بابك فتاحي، مدير ارشد بخش امور مشتريان ديجي‌كالا، لوح گواهينامه ملي رعايت حقوق مصرف‌كنندگان را از دست محمد شريعتمداري، وزير صنعت و معدن، دريافت كرد.

در هفدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرف‌كننده در مجموع از ۱۳۲ شركت تقدير شد كه اغلب آن‌ها را شركت‌هاي بسيار قديمي فعال در حوزه‌هاي صنعت، كشاورزي، مواد غذايي، صنايع بهداشتي و پزشكي تشكيل مي‌دادند. اين در حالي است كه حضور ديجي‌كالا به عنوان يك استارتاپ فعال در حوزه‌ي تجارت الكترونيك در جمع برگزيدگان سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كننده، نشان مي‌دهد دولت اهميت اين حوزه را در ارتباط با حقوق مصرف‌كنندگان به درستي درك است.

محمد شريعتمداري، وزير صنعت و معدن، در بخشي از سخنان خود در اين همايش با توجه به نقش استارتاپ‌ها در پيشبرد سياست‌هاي دولت براي حمايت از حقوق مصرف‌كننده و توليدكننده، استفاده از ابزارهاي نوين براي كاهش هزينه‌هاي داد و ستد و تجارت الكترونيك را يكي از مصاديق رعايت حقوق مصرف‌كننده دانست و گفت:

EGOVERNMENT و ماشيني كردن كليه‌ي خدمات در عصر انفجار اطلاعات انتظار مضاعفي را ايجاد مي‌كند واستارتاپ‌ها در حوزه‌ي IT و ICT رشد و رونق گرفته‌اند و اين باعث خوشحالي است و بهتر بود در بين برترين‌هاي امسال حضور استارتاپ‌ها را حس مي‌كرديم.

محمود نوابي، معاون وزير صنعت و معدن و رييس سازمان حمايت از مصرف‌كننده و توليدكننده هم در اين همايش بار ديگر با تاكيد بر شعار محوري اين سازمان اضافه كرد:

جنس فروخته‌شده از سوي فروشندگان بايد پس گرفته شود. اصطلاح جنس فروخته‌شده پس گرفته نمي‌شود، به‌رغم اينكه توهين به مشتري بود و پشت شيشه‌ي فروشگاه‌ها نصب مي‌شد، مردم از آن‌ها خريد مي‌كردند و ما اين ناهنجاري را به يك هنجار اجتماعي تبديل كرده بوديم. ما با اين پديده كه در هيچ جاي دنيا مشابه نداشت‏، مقابله كرديم و امروز شعار ما اين است كه جنس فروخته شده پس گرفته مي‌شود.

به گفته‌ي محمود نوابي، شعار محوري سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اين است: «كالاي فروخته شده پس گرفته مي‌شود». دريافت خدمات پس از فروش، حق طبيعي مشتريان است و فروشنده‌ها بايد رضايت مصرف‌كننده‌ها را جلب كنند. ديجي‌كالا از اولين كسب‌وكارهاي اينترنتي ايران بود كه موضوع «۷ روز ضمانت مرجوع‌كردن كالا» را مطرح و اجرا كرد. در حال حاضر خدمات پس از فروش ديجي‌كالا، ماهانه به هزاران مشتري و مخاطب، خدمات مشاوره و راهنمايي، درخواست استفاده از فرصت بازگشت كالا، تضمين بهترين قيمت و ساير موارد را ارائه مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.